מסלולים , מידע ,הרשמה לתחריות גולף

חוקים וכללים

חוקים וכללים

משחק הגולף זהו המשחק שבו חובטים את הכדור הקטן והלבן עם המחבט המתכתי לתוך גומה (חור) קטנה בתוך האדמה באמצע מגרש גדול של דשא ירוק, עם עליות וירידות. המונחים המקצועיים של משחק הגולף הם :

  1.  הבירדי Birdy פירושו הכנסת הכדור לתוך הגומה במכה אחת פחות ממה שצריך
  2.  האיגל Eagle הכנסת הכדור לתוך הגומה בשתי מכות פחות ממה שצריך
  3.  Albatross : קליעת הכדור לתוך המטרה בשלוש מכות פחות ממה שצריך
  4.  הבוגי Boogey : הכנסת הכדור לחור במכה אחת יותר ממה שצריך אבל אם הכנסת הכדור היתה בשתי מכות יותר זה נקרא Double Boogey ואם זה היה שלוש מכות יותר ממה שצריך אז קוראים לו Triple Boogey .
  5. Hole in one ז"א הכנסת הכדור מהמכה הראשונה לתוך הגומה. בד"כ בגומות הקצרות שממוצע המכות בהן הוא 3.
  6. Handicap חישוב מספר המכות של כל שחקן לכל החורים ומחסירים את הממוצע של כל המגרש.

ישנם כמה כללים חשובים למשחק הגולף, כמו :

  •  מגרשי הגולף מכילים 18 חורים המחולקות ל 10 חורים של 4 מכות , 4 חורים של 3 חורים ו 4 חורים של 5 מכות . לכן מספר המכות בכל החורים במגרש הוא 72 מכות או במילים אחרות הממותע של המגרש הוא 72, הממוצע הזה הוא לסיבוב אחד בלבד אשר במשחק הכולל יש 4 סיבובים שבכל סיבוב יש 72 מכות.
  • המגרש צריך להיות עשיר מבחינה גיאוגרפית, זאת אומרת האדמה מצמחייה טבעית של דשא בעלת עליות, ירידות , נחלי מים, חול, בריכות מלאכותיות, וכו', כדי ליצור מכשולים בפני השחקן ולוודא שהוא מקצועי (כי במידה והכדור נכנס למים השחקן ייכשל ויצטרך כדור חדש).
  • המחבט נמצא משני סוגים, בחורים הראשונים והקצרים השימוש במחבט מהסוג הראשון של מתכת ובצדו איפה שחובטים את הכדור יהיה עשוי מעץ. ובחורים הרחוקים המצריכים קליעה חזקה וגבוהה משתמשים במחבט מהסוג השני שהוא כולו מתכת והצד של החביטה נמצא בשני שיפועים שונים.
  •  במידה ובקליעה הראשונה לא הצליח השחקן להכניס את הכדור לגומה, יהיה עליו לגשת לאן שעצר הכדור ולחבוט אותו מהנקודה שבה עצר.
  • שחקנים יכולים ללבוש טי שירט קצר במיוחד של כתנה עם מכנס ארוך או מכנס לא קצר מדי אלא עד הברכיים, אפשרי משקפישמש וכובע עדיף , ומה שחשוף שהנעל עשוי מתחתית מיוחדת עם SPIKES פלסטיק כדי לא להחליק.    

ועוד…