מסלולים , מידע ,הרשמה לתחריות גולף

הפסיכולוגיה של משחקי הלוטו

הפסיכולוגיה של משחקי הלוטו

השתתפות במשחקי הלוטו היא אחת הצורות הפופולאריות ביותר של הימורים ברחבי העולם. הימורים אלה הולכים וצוברים פופולאריות נוספת בגלגול המקוון שלהם באינטרנט.

אבל, מה מושך את האנשים מבחינה פסיכולוגית לשחק במשחק שבו הסיכויים לזכות בפרסי הזכייה הגדולים הם בדרך כלל אפסיים? לדוגמה, הסיכויים לזכות בלוטו האירופאי הוא אחד ל-76 מיליון. יש אף שמתבדחים וטוענים שקיים סיכוי טוב יותר שאלביס פרסלי ינחת על הירח כשהוא רכוב על גבה של המפלצת מלוך נס, מאשר לזכות בפרס הגדול בלוטו.

רובנו בוודאי תהו לא פעם מה היינו עושים אם היינו קולעים בול לאותן תוצאות לוטו וזוכים בכל הכסף הזה. אבל העובדה העגומה היא שכמעט כולנו לא נזכה בלוטו אף פעם גם אם נשחק בלוטו כל שבוע למשך שארית חיינו.

ההיגיון הבריא אומר שהזוכים בפרס הגדול בלוטו אמורים לקוות לחיי אושר ארוכים נצחיים. אבל, המחקרים מצאו שזוכים בהגרלת הלוטו נמצאים באופוריה למשך זמן קצר מאוד לפני שהם חוזרים חזרה לרמה "הנורמלית" של אושר או אומללות. זאת, משום שהאושר הוא עניין יחסי.

בקרב פסיכולוגים קיימת אמונה עממית שבטווח הארוך, זכייה בלוטו לא תעשה את הזוכים למאושרים. חוקרים שחקרו את נושא האושר טוענים שלכל אדם יש רמה מסוימת של אושר שנשארת קבועה יחסית, והיא יכולה להשתנות על ידי אירועים מסוימים שגורמים לאדם שמחה או עצב.

לדוגמה, אם אתה אדם שמח בדרך כלל וקרוב משפחה שלכם נפטר, לפי המחקרים לאחר מספר חודשים תחזרו לאותה רמת אושר בה הייתם בעבר. זה עובד גם בכיוון ההפוך. נניח שאתה אדם לא כל כך מאושר בחיי היום יום שלך. אתה יכול לזכות בלוטו וכנראה תהיה מאושר למשך כחודשיים, אבל אז "תתיישר" ותחזור לרמת האומללות הרגילה שלך.

ברמה המעשית יותר, רוב המחקרים על אנשים שניחשו נכון תוצאות לוטו הוכיחו שחייהם הרבה יותר טובים כתוצאה מהזכייה ששינתה את חייהם. אבל יש גם מיעוט לא מבוטל של זוכים שדיווחו על בעיות חדשות שצצו כתוצאה מהעושר הפתאומי שנפל בחיקם.

זוכים בלוטו עשויים לוותר על מקום העבודה שלהם ולעבור דירה לבית מפואר באזור אחר. הזכייה יכולה להוביל לאובדן של חברים קרובים מקרב העמיתים לעבודה ומקרב השכנים הקודמים. יכולים גם לצוץ מתחים משפחתיים וויכוחים על הכסף, ותמיד יש סיכוי שהזוכים יופגזו בבקשות שונות לכסף. עם זאת, למרות בעיות פוטנציאליות אלה, רוב המחקר הפסיכולוגי מצביע על כך שהזוכים שמחו על כך שזכו בלוטו.

בעיקרון, כאשר אנשים זוכים בלוטו, אחרים מתחילים להתייחס אליהם באופן שונה, גם אם הזוכים לא עוברים מהאזור בו הם מתגוררים וממשיכים לעבוד באותו מקום עבודה. זה יכול להוביל לקנאה ולטינה, לא רק מאנשים שמכירים את הזוכים, אלא במקרה שהזוכים עברו דירה, גם מתושבי אזור המגורים החדש.

זה לא סביר שדי אם נכיר בחסרונות הזכייה בלוטו על מנת שנפסיק לשחק. גם הסבירות הנמוכה לזכות לא משפיעה עלינו להפסיק לשחק. אם כך, למה, למרות הסיכוי הקלוש אנשים ממשיכים להתמיד בחלום לזכות בפרס הגדול והחמקמק? ובכן, חלק מהפופולאריות של הלוטו נובע מכך שהמשחק מציע סיכוי בעלות נמוכה שיכול להביא לזכייה בהמון כסף שישנה לנו את החיים.