מסלולים , מידע ,הרשמה לתחריות גולף

גולף, ותו לא

גולף, ותו לא

מה צריך כדי לשחק גולף? מדשאה נאה, חליפה לבנה, 'נעלי גולף', מקל שהוא למעשה מחבט מעץ או ממתכת (ויש המון סוגים) וכמה כדורים לבנים, שהם עור ממולא נוצות (כמעט כדור אכיל).

מה נדרש משחקן גולף? לא להיות אתלט מהיר או חזק במיוחד אלא מרוכז ומיומן.

בארץ, הגולף נתפס כספורט לעשירים, הרי יש רק שני מגרשי גולף מקצועיים בארץ והם בקיסריה ובגעש, וכל הביגוד הלבן על רקע המדשאות – כל כך פסטוראלי – שלא נראה שייך להוויה הישראלית, אם כי זהו ספורט מאוד נעים, כי הוא נעשה באוויר הפתוח, באמצעה של ריאה ירוקה, הוא דורש ריכוז רב, כלומר המוח ממשיך לעבוד גם במהלך המשחק. הייתי אומרת שהגולף הוא כמו משחק קלפים, אבל בשטח – שילוב של חשיבה ומשחק חברה. ובעצם ,כל כך פשוט לשחק גולף – לא נדרש ריהוט משרדי או תשתיות מסובכות, אלא רק מדשאה, אפילו סינטתית ושמונה עשרה גומות, ואם לא גולף אז מיני גולף שהוא הרבה יותר נפוץ ומוכר במחוזותינו (אם במגרשי מיני גולף פיזיים ואם במרשתת).

הגולף, המסמל פשטות, אינו מקושר בכל נושא הספא. במועדון הגולף ניתן למצוא מסעדת יוקרה אבל לא חדרי עיסוי, לא חדרי מלח וכדומה. הגולף הוא ספורט נקי מאוד בכלליו וביישומו, בלי שמאלץ וקיטש, גולף נטו, ואנשים שמשחקים גולף, אם הם גם חברים שמשחקים יחד, לכל היותר יצאו לבלות לאחר המשחק, ישתו בירה בפאב, או שיסעדו במסעדה. על אף שהמשחק מעט מנותק מהנוף הישראלי, הוא נחוץ מאוד לאווירה הישראלית, באמצעותו אפשר לצאת מהקצב המהיר והלוחץ, להירגע, לנשום עמוק ולחזור למרוץ, סוג של מדיטציה אירופאית.

הגולף בישראל, על שום היותו תחום ספורט מינורי, הוא מועדון אקסקלוסיבי ואינטימי יחסית לענפי ספורט אחרים. חוסר המודעות לחנו של ענף זה, מונע מאוכלוסיית יעד פוטנציאלית של ספורט זה להכירו וליהנות ממנו, אלו בני גיל הזהב (ישנם רבים מבתי אבות במרכז), וגם אנשים שאוהבים ספורט , וגם אנשים שאוהבים ספורט אבל לא מסוגלים ולא רוצים להזיע יתר על המידה….

משחק שנגזר מהגולף כאמור, הוא המיני גולף, ובניגוד למקובל לחשוב, הוא אינו מיועד רק לילדים, חלים עליו כמעט אותם החוקים של הגולף. קל יותר להקים מגרש מיני גולף מכיוון שניתן לייצרו מדשא סינתטי וכך גם המכשולים שהם חלק מהמשחק, בגולף הם יהיו אמיתיים (גשר, נחל, שיח) ובמיני גולף הם מלאכותיים. ישנן ואריאציות נוספות למשחק הגולף, כמו דיסקגולף, או פריסבי גולף, שבמקום כדורים יש צלחות, יש כמובן משחקים במרשתת, כך שמשחק הגולף מוכר לכל גולש ממוצע, חוץ מאלו יש גם כל מיני הכלאות של משחקים שמכילים חלק מחוקי משחק הגולף. יום יבוא ולבן יציף את ארצנו וכולנו נשקע במשחק על המדשאות הירוקות, נפעיל בעיקר את הראש ופחות כוח…